AMEL3_edited.jpg

Amel Ibrahimovic

Amel Ibrahimovic er uddannet fra Det Fynske Kunstakademi i Odense samt Städelschule/Hochschule für Bildende Künste i Frankfurt (1998-2003) Han har arbejdet med NIFCA, Helsinki, Art Workshop Lazareti i Dubrovnik og Overgaden Institut for Samtidskunst i København.

Han modtog i 2014 Akademiraadets Præmiefond og var professor ved Det Jyske Kunstakademi i Århus 2016-17. Han er også modtager af Statens Kunstfonds arbejdslegat. Han er repræsenteret i offentlige samlinger som KUNSTEN i Aalborg og CCA Andratx på Mallorca.

Amel Ibrahimovic er kendt for sin faglighed og engagement og er god til at motivere sine elever. Han har stor undervisningserfaring, og på Sønderjyllands Kunstskole fungerer han som fast underviser og vejleder for skolens BGK-hold

Tilbage til undervisere