Bliv underviser på Kunstskolen

Billedkunstnerisk formidling på højst mulige niveau er en helt afgørende del af Sønderjyllands Kunstskoles dna. Derfor sætter vi også høje krav til det kunstfaglige niveau for de undervisere, som er tilknyttet skolen – enten på fast basis eller som eksterne undervisere.

Som underviser skal man derfor helst være uddannet fra et anerkendt dansk kunstakademi, dvs. Det Fynske Kunstakademi i Odense, Det Jyske Kunstakademi i Århus eller Det Kgl. Danske Kunstakademi i København. Alternativt skal man være uddannet fra et tilsvarende kunstakademi i udlandet. Derudover skal man i reglen kunne dokumentere et kunstnerisk virke på professionelt niveau i form af egne værker, øvrige kunstneriske projekter, udstillingsaktiviteter, evt. undervisningserfaring mv.

Kunstskolen er altid på udkig efter nye undervisere, som kan supplere med nye kompetencer og således medvirke til, at vi kan udvide vores kursuskatalog med nye tilbud. Så hvis du sidder som kunstner og har lyst til at formidle din kunnen og viden videre, er du altid velkommen til at kontakte os og forhøre dig om dine muligheder.

Send os gerne en mail vedhæftet relevant materiale her - så hører du fra os.